Szkoła Jogi

Szkoła Jogi Makai działa i inspiruje w Trójmieście od 2006 roku. Zajęcia i medytacje prowadzone są przez certyfikowaną instruktorkę Marlenę Kotas.

Czytaj więcej

Szkoła Jogi

Szkoła Jogi Makai działa i inspiruje w Trójmieście od 2006 roku. Zajęcia i medytacje prowadzone są przez certyfikowaną instruktorkę Marlenę Kotas.

Joga Sivananda

Sivananda Joga jest to ścieżka do fizycznego i mentalnego zdrowia.
Nauczamy klasycznej jogi, z holistycznym podejściem. Joga uczy nas jak wzmocnić i zharmonizować ciało, umysł i duszę, abyśmy mogli osiągnąć cel, którym jest zdrowe ciało, zrównoważony umysł i pokój ducha. Joga pomaga usunąć wewnętrzne bariery i daje nam siłę, aby móc utrzymać równowagę, spokój i koncentrację w konfrontacjach z codziennymi wyzwaniami współczesnego życia.
Większość początkujących szuka w jodze sposobu na relaks, na uporanie się z codziennym stresem.

Czytaj więcej

Joga Sivananda

Nauczamy jogi wg SIVANANDY

Sivananda Joga jest to ścieżka do fizycznego i mentalnego zdrowia.
Nauczamy klasycznej jogi, z holistycznym podejściem. Joga uczy nas jak wzmocnić i zharmonizować ciało, umysł i duszę, abyśmy mogli osiągnąć cel, którym jest zdrowe ciało, zrównoważony umysł i pokój ducha. Joga pomaga usunąć wewnętrzne bariery i daje nam siłę, aby móc utrzymać równowagę, spokój i koncentrację w konfrontacjach z codziennymi wyzwaniami współczesnego życia.
Większość początkujących szuka w jodze sposobu na relaks, na uporanie się z codziennym stresem. Joga Sivanandy oferuje program opierający się o 5 zasad mających na celu poprawę fizycznego i mentalnego samopoczucia poprzez

1. Prawidłowe ćwiczenia (Asany)
2. Prawidłowe oddychanie (Pranajama)
3. Właściwa relaksacja (Savasana)
4. Prawidłowa dieta (wegetariańska)
5. Pozytywne myślenie i medytacja (Vedanta i Dhyana)

Poszczególne pozycje jogi (tak zwane asany jogi), jak również ich szczególna sekwencja ich wykonywania, są zaprojektowane idealnie tak, aby uwolnić ciało od stresu. Pozycje jogi systematycznie pracują nad kurczeniem i rozciaganiem mięśni ciała, uwalnianiem napięcia i prowadzą do głębokiego odczucia relaksacji.

Joga towarzyszy nam przez całe nasze życie. Jest uniwersalną nauką, którą można zaadaptować do wszystkich stadiów życia i okoliczności.
Nasz nowy styl życia w rozwiniętej technologicznie erze komputerów stawia wielkie wyzwania naszemu zdrowiu. Doświadczamy wielu stresów w niemal wszystkich dziedzinach życia, co wzmożone jest dodatkowo brakiem ćwiczeń i zbyt dużą ilością zmartwień. W rezultacie kręgosłup podlega ogromnemu napięciu i nadwerężeniu, prowadząc do bólu pleców u coraz większej liczby osób. Ćwiczenia jogi zapobiegają takim problemom i mogą nawet pomóc w przypadku już występujących dolegliwości.
Oddziaływania poszczególnych asan uzupełniają się nawzajem. Dzięki temu możemy przez całe życie zachować dobre zdrowie i sprawność fizyczną. Regularne ćwiczenie jogi wzmacnia cały organizm. Dzięki poszczególnym ćwiczeniom strumień krwi kierowany jest do określonych narządów, które dzięki temu wzmacniają się i regenerują. Wiadomo, że dobre ukrwienie ma zasadniczy wpływ na zdrowie i samopoczucie. Dzięki pobudzeniu krążenia i przemiany materii dochodzi do stopniowej poprawy, a wreszcie do całkowitego zaniku zaburzeń trawiennych. Organizmowi łatwiej wtedy wypłukać wszelkie złogi i toksyny. Zwiększa to sprawność systemu immunologicznego. Organizm staje się silniejszy i bardziej witalny. Wiele ćwiczeń jogi ma wybitnie pozytywne oddziaływanie na kręgosłup. Regularne ćwiczenia przyczyniają się do złagodzenia i całkowitego zniwelowania szeroko rozpowszechnionych wad postawy. Jeśli podczas wykonywania ćwiczeń będziemy prawidłowo oddychać i uda nam się całkowicie odprężyć, szybko zaobserwujemy, że joga pomaga nam nie tylko utrzymać zdrowie fizyczne, ale również daje organizmowi energię.

Joga stała się tak popularna, gdyż jako jedyny system ćwiczeń łączy w całość kilka aspektów. Po pierwsze cudownie kształtuje nasze ciało (nie tylko wzmacnia mięśnie, ale jednocześnie rozciąga, działa wspaniale na stawy i wszystkie układy wewnętrzne), dzieje się to w przyjazny sposób (wejście w pozycję i trwanie w niej, zamiast serii krótkich skurczów mięśni), z szacunkiem dla naszego ciała, w dostosowaniu do naszych możliwości w danym momencie.

Jeżeli zaczniemy uprawić Jogę regularnie, to znaczy co najmniej dwa (najlepiej) trzy razy w tygodniu przez jedną godzinę, efekty zauważymy już po miesiącu.

Zdrowie jest bogactwem, pokój ducha jest szczęściem, joga wskazuje drogę
Swami Vishnudevananda

Instruktor

Pasjonatka i propagatorka jogi. Naucza i inspiruje od 2006 roku. Propaguje jogę wśród golfistów. Regularnie pisze dla magazynu Yoga&Ayurveda.
Od 2015 organizuje Międzynarodowy Dzień Jogi w Trójmieście.

Czytaj więcej

Instruktor

Marlena Kotas

Pasjonatka i propagatorka jogi.
Od dzieciństwa uprawiała różne dziedziny sportu. Zaczęła nietypowo dla dziewczynki bo od judo. Potem był taniec towarzyski, calanetics, przez wiele lata aerobic, później pilates, aby w rezultacie poszukiwań trafić na jogę.
Tajniki jogi zgłębiała pod okiem Swami Saradanandy (Centrum Jogi Sivanandy Londyn). Dyplom nauczyciela otrzymała z rąk Swamiego Atmaramanandy (Centrum Jogi Sivanandy Berlin). Widząc niemalże natychmiastowy, pozytywny wpływ uprawiania jogi na zdrowie, postawę ciała, samopoczucie oraz witalność zaczęła inspirować innych do ćwiczeń. Podczas inicjacji na nauczyciela jogi nadano jej imię Padma (kwiat lotosu).

Naucza i inspiruje od 2006 roku.

Propaguje jogę wśród golfistów. Regularnie pisze dla magazynu Yoga&Ayurveda.
Od 2015 organizuje Międzynarodowy Dzień Jogi w Trójmieście.